پایگاه خبری ستاد نمازجمعه شهرستان خوسف

واحد خواهران

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

ماه رجب؛ ماه رحمت و مغفرت

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله :

" رجب ، " ریزان" نامیده شده است ، چرا که در این ماه ، رحمت خداوند بر امت من فرو می ریزد." 

بهارعاشقان و دلدادگان حریم کبریایی فرا رسیده است. ماه رجب فصل روئیدن جوانه های عاشقانه زیستن و ماه شست و شوی دل و جان از زنگارهای گناه و غفلت ، و آماده شدن برای ورود به ضیافت الله اعظم است. کسانی که دل درگرو محبت خدا نهاده اند، لحظه شماری می کنند تا با ورود به ماه رجب وبهره مندی از برکات آن، به درک فیوضات ماه عظیم شعبان موفق شوند و پس از آن بتوانند مدال  لیاقت ورود به ضیافت الهی در ماه رمضان را دریافت نمایند.

ماه رجب ، سراسر نور و فضیلت و رحمت است.شب اول آن که جزء چهار شب برتر سال است و شب زنده داری در آن که بسیار مورد تاکید قرار گرفته ، لیلة الرغائب( اولین شب جمعه ماه) و میلاد ابوالائمه امیرالمومنین علیه السلام تا شب نیمه رجب و ایام مبارک " بیض" که راهیان طریق سلوک به اعتکاف و مناجات با رب جلیل می نشینند وبیست و هفتم رجب که رحمت الهی ظهور کرد و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث شد.

رعایت کنندگان حرمت ماه رجب و عاملین به اعمال آن را " رجبیون" نامند. همانا که در قیامت فرشته ای ندا می دهد:" أین الرجبیون" ، کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.

آنان بندگان خالصی هستند که در دنیا و در میان مردم بی نام و نشان زندگی می کنند و آنگاه که ماه رحمت فرا می رسد خود را در نهر نورانی رجب شست و شو می دهند و با دلی صاف و بی آلایش و پاکیزه از غفلت ها، کینه ها و گناهان،خود را برای نزول رحمت های الهی مهیا می کنند.

امام خمینی (ره ) ، این عارف بالله در مورد ماه رجب می فرماید:

" شرافت ماه رجب در زبان ها ، در بیان ها، درعقلها و در فکرها نگنجد. رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است."

روزه داری دراین ماه ، مورد تأکید قرار گرفته و پاداش فراوانی برای روزه داران به خصوص در روزهای اول، وسط و آخر ماه وعده داده شده است.

حال این ماییم واقیانوسی از معنویت که قدم در بهار آن گزارده ایم تا با همتی خدایی خود را در برابر نفخه الهی که دراین فصل، وزیدن می گیرد قرار دهیم و با دل کندن از تعلقات دنیایی، مقدمات ورود به جاده سلوک را فراهم ساخته و رنگ خدایی بگیریم.

امید است آنگاه که دستان خود را بر آستان الهی بلند می نمائید و به مناجات که زیباترین تجلی روح انسانی است، می پردازید ما را از دعای خیر خویش محروم ننمائید. 

           روابط عمومی واحد خواهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۵۴
زهرا برزگر

در مراسمی با حضور امام جمعه، مسئول امور فرش ستاد عتبات عالیات استان خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان روستای فدشک، یک تخته فرش 6 متری که توسط جمعی از خواهران بسیجی پایگاه حضرت رقیه(س) فدشک بافته شده بود جهت کمک به توسعه حرم امام حسین(ع) اهدا شد.

در بافت این فرش که 3 ماه به طول انجامید پنجاه نفر از بانوان روستای فدشک مشارکت داشتند. 


...


....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۴۹
زهرا برزگر

برگزاری جشن میلاد کوثر ویژه بانوان روستای فدشک

به مناسبت فرا رسیدن سالروز باسعادت میلاد سراسر نور و برکت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س)­، مراسم جشنی به همین مناسبت در روز شنبه 22/1/1394 در هیئت حضرت اباالفضل العباس(ع) روستای فدشک برگزار گردید. در این جلسه که با حضور مردم مومن و شهیدپرور روستای فدشک­، امام جمعه شهرستان خوسف و تنی چند از مسئولین عتبات عالیات استان خراسان جنوبی و مسئولین ناحیه مقاومت سپاه پاسداران شهرستان خوسف همراه بود­، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط برادر سیفی آغاز گردید­. در ابتدای جلسه؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای بیابانگرد، مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان خوسف به ایراد سخنرانی پرداختند و از راهکارهای سبک زندگی سالم و الگوبرداری از زندگانی ائمه اطهار(ع) و پیروی عملی از آن بزرگواران سخن گفتند. در ادامه جلسه، مداح اهل بیت(ع)، برادر سیفی، به اجرای مولودی خوانی و شادمانی پرداخته و فضای معنوی و دل انگیزی را به جلسه بخشیدند. در پایان این جلسه نیز با اهدای جوایز و لوح یادبود؛ از طرف پایگاه مقاومت حضرت رقیه(س) فدشک، از خواهران بسیجی و متربیان برگزیده حلقات صالحین این پایگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.


...

 

...

...

...

...


....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۳۷
زهرا برزگر
نشست مسئولین ادارات شهرستان با امام جمعه خوسف؛ بمنظور برنامه ریزی جشن بزرگ ولادت کوثر 


...

مراسم غبارروبی مسجد جامع خوسف با حضور بانوان بسیجی خوسف 


..
..

..


...

برگزاری جشن میلاد کوثر در هیئت حسینی شهر خوسف با حضور مردم و مسئولین 

..


.. 


... 

برگزاری نمازجمعه این هفته شهرستان خوسف و حضور پرشور مردم 


..


...

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، استقرار پایگاه سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف،  ایستگاه صلواتی، جمع آوری کمک های مردمی برای تامین جهیزیه ایتام در محل برگزاری نمازجمعه 


..


..

..


..


...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۲۹
زهرا برزگر


دروازه ­های آسمان گشوده می­ شود و فرشتگانی بی­ شمار­، هلهله­ کنان فرود می­ آیند­.

مدینه­: لبریز عطر یاس­، با چشمانی گشاده­ تر از هر روز­، بیستمین روز جمادی­ الثانی را دیدار می­ کند­، چشمان خدیجه علیها السلام­، خیس لبخند می­ شود و محمد صلی­ الله علیه و آله­، شادمان و بی­قرار­، کودک را در آغوش می­ کشد­. فاطمه علیها السلام متولد می ­شود­؛ خورشیدی که یازده ستاره دنباله ­دار را در آسمان امامت­، مادری می­ کند­. مشرکان­؛ پیامبر(ص) را ابتر خواندند و خداوند­؛ فاطمه(س) را کوثر نامید­..

إنّا أعطیناکَ الکَوثرَ { فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانحَرَ { إنَّ شَانِئَکَ هو الأبتر {

فاطمه متولد می ­شود­؛ زنی شگفت که عفتش سرلوحه همیشه زنان تاریخ است­. فاطمه می ­آید و از شانه ­های زمین­، یاس­ های سپید­؛ چون پیغام­ های بشارت­، بالا می ­روند­. او می ­آید و کوچه ­های مدینه­، طلوع گام­ هایش را به پیشواز می­ آیند­.

او می­ آید­، رودخانه ­های یخ بسته ­ی جهان ترک بر می ­دارند و سپیدارهای جوان به ­سمت نور­، قد راست می­ کنند­.

او می ­آید تا دختران زنده به گور شده عرب­، غرور زن بودن را از بین خروارها خاک حس کنند­.

فاطمه فریادی سرخ است در کوچه­ های مظلومیت علی(ع)

فاطمه می­ آید­، می­ ایستد و می­ ماند تا زمینیان­، حضور ملکوتی ­اش را آسمان شوند­.

بیستم جمادی ­الثانی هرسال­؛ روزی پر از معنویت است­؛ این روز به یُمن زادروز بانوی نمونه اسلام فاطمه زهرا(س)­؛ روز زن و روز مادر نام گرفته است که اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد­، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت باسعادت فاطمه زهرا(س)­. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است و افتخار خاندان وحی است­.

ما نیز روز ولادت بزرگ­ بانوی جهان را گرامی می­ داریم و روز مادر را به تمام مادران ایران ­زمین که سمبل­ های مهر و عشق هستند­، تبریک و تهنیت عرض می­ نماییم­.  

روابط عمومی واحد خواهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۵۵
زهرا برزگر

حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان خوسف در اولین مراسم نمازجمعه سال 94 



...



...




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۲۲
زهرا برزگر
با فرا رسیدن سال جدید و عید باستانی نوروز و مصادف شدن با ایام فاطمیه؛ مردم مومن و انقلابی شهرستان خوسف، با برگزاری مراسم و جلسات عزاداری، این ایام را گرامی داشتند. مسئولین شهرستان خوسف نیز مانند همیشه در کنار مردم شهرستان، در این مراسم شرکت نموده و همراه و همگام مردم در تمامی مناسبت ها و مراسم بودند. 

امام جمعه محترم شهرستان خوسف، در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در مرقد مطهر حضرت سیدابوالقاسم(ع) نصرآباد حضور یافتند و در جمع مردم مومن نصرآباد، به قرائت خطبه حضرت زهرا(س) پرداختند. 


در همین روز نیز هیئات عزاداری شهر خوسف، به روستای نصرآباد عزیمت نموده و در مرقد مطهر سیدابوالقاسم(ع) به عزاداری پرداختند. 

..


..


..


در ادامه، مردم و مسئولین شهرستان خوسف از غرفه های عفاف و حجاب، نقاشی کودکان و مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی زائرین؛ دیدن نمودند. 


..


..


..


..


..


در پایان و در عصر روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، همایش سوگواره یاس نبوی ویژه بانوان در محل مرقد مطهر حضرت سید ابوالقاسم(ع) نصرآباد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای احسانیان برگزار گردید. 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۲۹
زهرا برزگر


یا علی رفتم بقیع اما چه سود!

هرچه گشتم فاطمه آنجا نبود!

یا علی(ع) قبر پرستویت کجاست؟

آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟

هر چه باشد من نمک پرورده ام

دل به عشق فاطمه(س) خوش کرده ام

حج من بی فاطمه(س) بی حاصل است

فاطمه حلال صدها مشکل است

من طواف سنگ کردم، دل کجاست؟

راه ها پیموده ام، منزل کجاست؟

کعبه ی بی فاطمه(س) مشتی گل است

قبر زهرا(س) کعبه اهل دل است 



شهادت جانگداز بانوی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا (س) رابه عموم مسلمین جهان تسلیت عرض می نماییم.

روابط عمومی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۱۶
زهرا برزگر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۳
زهرا برزگر

خواهر گرامی حضرت آیت الله خامنه ای درگذشت

عرض تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای

درگذشت خواهر گرامیتان "بانو سیده فاطمه حسینی خامنه ای " را تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای ایشان طلب غفران الهی نموده و برای بازماندگانشان صبر جزیل را خواستاریم


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۲۴
زهرا برزگر